Vi är mån om din personliga integritet. Här berättar vi hur konstföreningen behandlar dina personuppgifter och hur du kommer i kontakt med oss om du vill veta mer om hur vi hanterar dina personuppgifter.

GDPR

GDPR (General Data Protection Regulation) är en ny EU-förordning som började gälla i hela EU den 25 maj 2018. GDPR ersätter den svenska Personuppgiftslagen.

Dina rättigheter enligt GDPR

Samtycket är frivilligt och kan alltid återkallas. Du har alltid rätt att få dina personuppgifter rättade eller raderade. Du har också rätt att få ett registeruppdrag med de uppgifter som vi har lagrat om dig.

Hantering av dina personuppgifter i vårt medlemsregister

Vi samlar in personuppgifter som adress, e-post och telefonnummer för att kunna registrera dig som medlem i konstföreningen och kunna kontakta dig. Vi använder uppgifterna för att kunna skicka information via post, e-post, nyhetsbrev etc till dig.

Sitter du med i konstföreningens styrelse kommer uppgifterna att delas med riksförbundet Sveriges Konstföreningar. Uppgifterna används av riksförbundet för att du i styrelsen ska få tidskriften Konstperspektiv, som är en medlemsförmån, skickad till dig, och för att förbundet ska kunna kontakta och skicka information till dig.

Det distrikt som konstföreningen tillhör har också via riksförbundet tillgång till uppgifter om konstföreningens styrelsemedlemmar. Uppgifterna används av distriktet för att kontakta konstföreningen och kunna skicka information om utbildningar, kallelse till årsmöte etc.

Vi lämnar inte ut dina uppgifter till tredje part. Vi kan däremot använda dina personuppgifter för att göra utskick från våra samarbetspartners eller aktörer inom konstområdet med information som är relevant för dig som medlem, om utställningar, erbjudanden och andra inbjudningar.

E-post

För att kunna behandla dina frågor via e-post sparas konversationen och dina kontaktuppgifter.

Anmälan till aktiviteter

När du anmäler dig till våra aktiviteter som resor eller kurser godkänner du också att vi får lagra dina personuppgifter och dina val. Uppgifterna används för att kunna skicka information till dig om aktiviteter som du anmält dig till och för att vi ska kunna göra bokningar åt dig gällande t ex. hotell, resor och kost.

Kontakta oss

Har du frågor kring vår hantering av personuppgifter kontakta konstföreningen. Kontaktuppgifter hittar du under sidan Kontakt.